top of page
Shaolin Summer Retreat 2019 (156).JPG

Καλοκαιρινή Κατασκήνωση Σαολίν & Τάιτσι 2019 - Shaolin & Taiji Summer Retreat 2019 in Greece

Για άλλη μία χρονιά το Πολιτιστικό Κέντρο Shaolin Temple Greece 希腊少林寺•文化中心 διοργάνωσε επιτυχώς την ετήσια Καλοκαιρινή Κατασκήνωση 2019 για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά σε έναν από τους πιο δηµοφιλείς προορισµούς στα πανέμορφα Ζαγοροχώρια.

Τα Ζαγοροχώρια είναι χωριά µε ζωή ή µε σύµµαχο την ηρεµία, γραφικά, µε θέα που κόβει την ανάσα ή κρυµµένα µέσα στην αγκαλιά της φύσης… Δεν είναι ένα αλλά 46, τόσο όµοια και την ίδια στιγµή τόσο διαφορετικά. Με κοινό τους παρονοµαστή τον σεβασµό στην παραδοσιακή αρχιτεκτονική, µε έµφαση στην πέτρα και το ξύλο και την ήπια τουριστική ανάπτυξη. Ιδανικά για όλες τις περιόδους του χρόνου, προσφέρονται για αξέχαστες διακοπές που ξεκινούν από τη διαµονή σ’ ένα υπέροχο δωµάτιο ενός παραδοσιακού ξενώνα, ένα τραπέζι στρωµένο µε τοπικά καλούδια, µέχρι τη γνωριµία µε φυσικά αξιοθέατα εξαιρετικής οµορφιάς!

Οι φετινοί συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ασκηθούν καθημερινά στο παραδοσιακό Σαολίν και Τάιτσι, στο Τσιγκόνγκ και Νέιγκονγκ αλλά και τον Διαλογισμό Τσάν με οδηγό τον 34ης γενεάς μοναχό Σαολίν Σι Γιαν Σιάνγκ 释延向法师. Διανύοντας συνολικά 1700 χιλιόμετρα, επισκεφθήκαμε πολλές και διάφορες όμορφες τοποθεσίες της περιοχής.

Και αυτή την χρονιά η βάση μας ήταν στο χωριό Ασπράγγελοι στον πέτρινο ξενώνα “Ελευθερία” με την ευγενική κυρία Ντίνα που μας έχει σαν παιδιά της. Αυτή την χρονιά πρίν ξεκινήσουμε την ανάβαση για την βάση μας, φτάνοντας στα Ιωάννινα, χαλαρώσαμε δίπλα στη λίμνη με ένα καφεδάκι.

Φτάνοντας στον ξενώνα μας υποδέχθηκε η κυρία Ντίνα και μας τακτοποιήσεις τα δωμάτια μας. Αμέσως μετά χωρίς να χάσουμε καθόλου χρόνο επισκεφθήκαμε τα πέτρινα γεφύρια του Κόκκορη και του Μύλου στο χωριό Κήποι, Όπου και ασκηθήκαμε, κυριολεκτικά μέσα στο ποτάμι, στο Τσιγκόνγκ Πα Ντουάν Τζίν.

Την δεύτερη ημέρα επισκεφθήκαμε το χωριό Μονοδένδρι πήγαμε σε κάποια σημεία γύρω και πάνω από το χωριό έτσι ώστε να απολαύσουμε το φαράγγι του Βίκου. Το φαράγγι του Βίκου είναι ένα από τα πιο ξακουστά στην Ελλάδα. Βρίσκεται 30 χιλιόμετρα βορειοδυτικά των Ιωαννίνων και είναι το βαθύτερο φαράγγι παγκοσμίως, σύμφωνα με το Βιβλίο Guinness. Αποτελεί τον πυρήνα του Εθνικού Δρυμού Βίκου-Αώου, στην περιοχή του οποίου βρίσκει καταφύγιο μεγάλη ποικιλία σπάνιων ειδών χλωρίδας και πανίδας. Εχει μήκος περίπου 11 χιλιόμετρα και σε πολλά σημεία του το βάθος ξεπερνάει τα 1.000 μέτρα. Δημιουργήθηκε μετά από έντονες γεωλογικές ανακατατάξεις κατά τη διάρκεια των γεωλογικών εποχών. Τα πρώτα ίχνη ανθρώπινης δραστηριότητας στην περιοχή που έχουν εντοπισθεί, χρονολογήθηκαν στο 40.000 π.Χ. Η χλωρίδα που συναντάται στην περιοχή του φαραγγιού είναι ιδιαίτερα μεγάλης ποικιλίας. Χαρακτηριστικά, μέχρι και τις αρχές του 20ού αιώνα τα βότανα του φαραγγιού χρησιμοποιούνταν από πρακτικούς γιατρούς, τους λεγόμενους «βικογιατρούς», για θεραπευτικούς σκοπούς. Αποτελεί δημοφιλή διαδρομή περιηγητών. Η περιήγηση για μία έμπειρη ομάδα διαρκεί από 4 έως και 5 ώρες, προσφέροντας θαυμάσιες εικόνες. Από το χωριό Βραδέτο στη θέση Μπελόη, όπως και από τη θέση Οξιά, η θέα προς το φαράγγι είναι πανοραμική.

Την τρίτη ημέρα πεζοπορήσαμε στο Φαράγγι του Βίκου ξεκινώντας από το χωριό Βίκος, διανύοντας μία απόσταση περίπου 8 km έχοντας κάνει όμως και δύο στάσεις σε διαφορετικά σημεία (στις πηγές του και σε ένα άλλο σημείο λίγο πιο πέρα) του ποταμού Βοϊδομάτη για μπάνιο.

Στο τέλος της πεζοπορίας μας και αφού ανεβήκαμε πάλι στο χωριό Βίκος ξεκινήσαμε για το Πάπιγκο και συγκεκριμένα λίγο πιο έξω στις Οβίρες (κολυμπήθρες). Πριν όμως φτάσουμε στο Πάπιγκο δεν έλειψε η στάση στο Γεφύρι Αρίστης για ακόμη ένα μπάνιο στον παγωμένο Βοϊδομάτη. Οι Οβίρες Ρογκοβού, αυτό το μοναδικό τοπωνύμιο με το πανέμορφο όνομα, είναι ένα σύστημα από λίμνες σε μια μικρή χαράδρα, η οποία διατρέχεται από ένα ρυάκι και σκεπάζεται από πυκνή βλάστηση. Βρίσκονται στο δρόμο μεταξύ Μεγάλου και Μικρού Πάπιγκου στο νομό Ιωαννίνων και σε υψόμετρο 980 μέτρων. Γυρνώντας από τις κολυμπήθρες, Κλείσαμε τη μέρα μας, κάνοντας μία στάση στο Πάπιγκο για σπιτική λεμονάδα, γλυκό και καφεδάκι.

Τέταρτη ημέρα, μετά από την σκληρή πρωινή μας προπόνηση ακολούθησε Κινέζικη θεραπευτική μάλαξη με οδηγό την Αγγελή Βίκη 恒慈.

Μετά το μεσημεριανό μας γεύμα οδηγήσαμε μιάμιση περίπου ώρα και επισκεφθήκαμε το πανέμορφο Μέτσοβο. Το Μέτσοβο είναι μια ορεινή κωμόπολη του νομού Ιωαννίνων σε υψόμετρο 1.150μ. ανάμεσα στα βουνά της μεγαλύτερης οροσειράς της Ελλάδος, της Πίνδου. Καθίσαμε για καφεδάκι και γλυκό στο καφέ “Κάρμα”. Μετά το καφεδάκι μας, οδηγήσαμε αλλά 11 km για την τεχνητή λίμνη Αώου. Λιγότερο από μισή ώρα απόσταση από το Μέτσοβο, βρίσκεσαι μέσα σε ένα γοητευτικότατο φυσικό τοπίο. Η θέα της λίμνης υπέροχη, το τοπίο καταπράσινο, οι μυρωδιές των λουλουδιών μεθυστικές και το κελάηδημα των πουλιών απερίγραπτο. Ασκηθήκαμε με Νέι Γκόνγκ και Ταιτσί, χωρίς να λείψει βέβαια το μπανάκι στη λίμνη.

Παρασκευή 28 Ιουνίου πέμπτη ημέρα της καλοκαιρινής μας κατασκηνώσης, αφήσαμε πίσω μας τα Ζαγοροχώρια και επισκεφθήκαμε την Πάργα όπου κάναμε το μπάνιο μας και ήπιαμε το καφεδάκι μας.

Στη συνέχεια πεζοπορίσαμε τον ποταμό Αχέροντα κάναμε το μπανάκι μας και τον κατεβήκαμε κάνοντας ράφτινγκ. Φοβερή εμπειρία!

Επόμενη στάση η παραλία Λούτσα. Μία από τις ομορφότερες παραλίες της περιοχής. Και εδώ δεν έλειψε το μπάνιο και στη συνέχεια φαγητό στην ψαροταβέρνα “Ορφέας”. Το βραδάκι κλείσαμε και αυτή την ημέρα κάνοντας την βόλτα μας στη μαρίνα της Πρέβεζας όπου καθίσαμε και για ένα παγωτάκι. Αργούτσικα το βραδάκι επιστρέψαμε στην παραλία της Λούτσας όπου και αποκοιμηθήκαμε.

Την τελευταία ημέρα, σηκωθήκαμε έξι το πρωί, τρέξαμε στην παραλία της Λούτσας και ασκηθήκαμε στο Τσιγκόνγκ, Τάιτσι και παραδοσιακό Σαολίν. Μετά την πρωινή μας άσκηση ξεκινήσαμε για την όμορφη νήσο Λευκάδα. Πριν μπούμε στη πόλη επισκευθήκαμε τα δύο αρχαία κάστρα. Το κάστρο του Γρίβα και το το κάστρο της Αγίας Μαύρας που είναι ένα από τα πιο επιβλητικά μεσαιωνικά κτίσματα στην Ελλάδα και αποτελείπρότυπο οχυρωματικής τέχνης εκείνης της εποχής (1300μ.Χ.). Περπατήσαμε τον κεντρικό πεζόδρομο της πόλης, φάγαμε το παγωτάκι μας και φύγαμε για την παραλία το Κάθισμα με τα όμορφα νερά. Εκεί φάγαμε το μεσημεριανό μας γεύμα στο εστιατόριο Ακρογιάλι και έπειτα κατεβήκαμε στην παραλία για το μπάνιο μας. Γύρω στις τρείς το μεσημέρι πήραμε το ταξίδι της επιστροφής στην Αθήνα.

Πραγματικά έξι πλούσιες ημέρες με απίστευτη ομορφιά ψυχική ηρεμία και σωματική υγεία. Έξι ημέρες ΤσανΓουΓι.

Ελπίζουμε όλοι οι συμμετέχοντες να έμειναν ευχαριστημένοι με το πρόγραμμα της φετινής μας κατασκήνωσης, να το ευχαριστήθηκαν και να αποκόμισαν όμορφες, αξέχαστες αναμνήσεις. Τους ευχαριστούμε όλους για την συμμετοχή τους. Αμιτουοφό!

TESTIMONIALS

Η συμμετοχή στην κατασκήνωση ήταν μια μοναδική εμπειρία.Ειχαμε τη δυνατότητα να απολαυσουμε ενα απο τα ομορφότερα μερη της Ελλάδας.Όλα τα στολίδια της Ηπείρου: τα Ζαγοροχωρια με τις γέφυρες και τα ποταμια, το φαραγγι το Βικου και πολλα αλλα με γεμισαν με εικόνες, συναισθηματα κσι μυρωδιες!Ο συνδυασμός με την άσκηση αλλα και την σύνδεση που είχε η ομάδα λειτουργησαν πολυ ευεργετικα για μενα.Ευχαριστω το Δασκαλο που με τόση αγάπη μας εδωσε την ευκαιρια αυτή.Γυρισα στην Αθήνα πλουσιότερη!

Αντριάνα

Η κατασκήνωση ήταν μια αξέχαστη εμπειρία. Επισκεφτήκαμε μαγικά μέρη, γνωρίσαμε καταπληκτικούς ανθρώπους κ μέσα από δυναμική και εσωτερική άσκηση νιώσαμε την απόλυτη αρμονία σε νου, σώμα και ψυχή. Ένα τεράστιο ευχαριστώ στον δάσκαλο μου χάρη στον οποίο για ακόμα φορά ανυψώθηκε ως άνθρωπος μέσα από αυτήν την υπέροχη τέχνη!

Βίκη

My participation in this camp will remain etched in my memory.
I discovered extraordinary places and met beautiful people. The practice of Shaolin in these places was a wonderful experience.
A discovery of North-East Greece in a sporty way in a warm and family atmosphere.
I return to France full of emotions, the head filled with beautiful memories.
Thanks again, Amituofo!

Nina (France)

Ήταν η δεύτερη χρονιά που έλαβα μέρος σε καλοκαιρινή κατασκήνωση με το δάσκαλο Σι Γιανγκ Σιανγκ. Για άλλη μια φορά, γέμισα τις μπαταρίες μου και γύρισα με τις ομορφότερες αναμνήσεις. Γνωρίσαμε πολλά μέρη της Ηπείρου και οχι μόνο, οπως της Πρεβέζης και Λευκαδος. Εκτός από την καθημερινή άσκηση, πεζοπορισαμε σε ωραίο μέρος του Βίκου. Κολυμπήσαμε σε ποταμια (Βοϊδομάτη και Αχέροντα) καθώς και στη λίμνη Αώου, μια εμπειρία πρωτόγνωρη και ευχάριστη για εμένα. Ευχαριστώ πολύ τον δάσκαλο πρώτα και τους συνοδοιπόρους μου σε αυτή την ευχάριστη κατασκήνωση. Φυσικά, συνιστώ και σε άλλους να λάβουν μέρος σε επόμενες κατασκηνώσεις που θα διοργανώσει ο δάσκαλος!!! ΑΜΙΤΟΥΟΦΟ!